Monday, September 7, 2009

kisah kunci


pada suatu tgh mlm yg sunyi...mlm itu sgt sunyi..yg kedengaran hanyalah bunyi perut ku yg bekoroncong tnda sudah tiba masa utk aku isi perut ku dgn sumtin...

"hmmm,,,,br kul 3.30....xpe la...bgn je la..." ckp aku sorg2....furqan dh tdo...wani blk...

so...aku akan sahur sorg2....lonely...

aku pun duduk di atas katil sambil memandang patung strawberry ku yg khusyuk tgh tdo..
"kalo g ladang strwaberry pon sodap nih..."

"eh...aku kat tronoh...mane nk cari ladang strwaberry?"

aku pun trus brain storming...nk sahur pe ni?

"hmm...cek dapur ar jap"

dgn mata tertutup sebelah...aku memulakan langkah ku ke dapur...xda org...dapur pon sunyi..and sekali lagi..perut aku berbunyi...saba ek perut..nanti aku isi ko dgn bnda2 sodap...

intai2 periuk nasi...licin..

"kuat tul org umah aku ni mkn nasi..."

jenguk peti ais..."kosong...hnye ada air...ish..xkenyang2.."

so..dgn hati yg penuh tekad...aku bersiap2 and turun ke mamak v5...yeah!!

ble aku kluar dp pintu umah aku...eh..hp xbwk...xpe2..sekejap je..yg penting dompet and kunci bwk...so bermulalah perjalanan ku ke mamak v5...

angin mlm itu sgt sejuk...smpai je kat v5...aku order nasi goreng mamak...and milo ais...

bla..bla...bla....

dh smpai dh umah!!!yeah..leh mkn...

aik...mana kunci?

"serius aku bwk td...mne lak kunci aku ni"

arghhhh!!!!kunci ilang!!!!tidak!!!!!

"xpe2..calm down...gne cara wani"

so aku g dapur ambik pisau...toreh2..xdpt...aku ambik kad kedai popular aku...toreh2...xdpt...
aku tnye kak mor...ada gunting x...dia kata xda..and sian ka furqan...dia dh tdo..tp aku kejotkan dia nk pnjam gunting...yeah..furqan ada...

kembali menoreh pintu...still x berjaya...oleh kerana perot aku lapa sgt...aku tpksa lupakan pintu and mkn dulu..selesai mkn..aku TDO...kat katil wani...

and yg bes nye..aku mimpi mcm2...ustaz abd ur rahman and dr othman mamat hadir dlm mimpi aku...mereka berdua mnyoal siasat aku bgaimana kunci aku leh ilang....dr!!!ustaz!!! saya x bersalah!!!!

ble aku bgn...fuhhh...pehal lak diorg ada dlm mimpi aku ni?
time kasih bebyk kpd furqan kerana beliau byk menolong aku mhubungi akak RCSU utk dptkan kunci spare aku...kena denda RM5!!!!

and yg xtahan nye...kakak2 wat muka cz aku xmandi ag...hahaha

"kakak..saya tahu saya xmandi ag...tp jgn la wat muka g2..."

lalu ku pulang ke bilik dgn nada lega...ALHAMDULILLAH....

itulah kisah kunci ku kali ini...ksimpulannya....APA GUNA KUNCI SPARE ADA EMPAT KALO BLE KUNCI ILANG..3 LAGI KUNCI ADA DLM BILIK YG TERKUNCI ITU?

kwn2..jaga kunci anda elok2 ek..xpasal2 jd si busuk mcm aku...

2 comments:

handminga said...

Haha aku paling suka part nih..

"APA GUNA KUNCI SPARE ADA EMPAT KALO BLE KUNCI ILANG..3 LAGI KUNCI ADA DLM BILIK YG TERKUNCI ITU?"

Hahahaaaa

dojahnxedan said...

tau xpe...
tensen aku
penat je wat duplicate kunci
p waktu2 kecemasan xleh gne